Nederland

AOPEN verbetert visuele kwaliteit in digital signage met drie nieuwe Digital Engine media players

Nieuwe Digital Engines met AMD Ryzen™ Embedded Processors voor 3, 4 en 6 display video walls

16 Oktober, 2018, Taiwan - AOPEN kondigt met trots een nieuwe lijn producten aan: Digital Engine® media players voor commercieel en zakelijk gebruik. Deze Digital Engines zijn ontworpen om 3, 4 en 6 displays aan te sturen door middel van één computing device. De DE6200, DE6340 en DEV7610-X6 zijn specifiek ontworpen voor digital signage, menu borden, video walls en digitale advertenties.

Met de introductie van de nieuwe DE6340, de opvolger van de DE6140, behoort het aansturen van video walls van vier displays door middel van één AOPEN player weer tot de mogelijkheden. De DE6340 wordt aangedreven door de nieuwste AMD Ryzen™ Embedded processor, is krachtig genoeg voor het aansturen van 4K (UHD) content, heeft HDR support en garandeert een fantastisch grafisch beeld. Op deze manier wordt de traditie van het gebruik van AMD producten om AOPEN digital signage oplossingen aan te sturen, in stand gehouden.

‘’De huidige vraag naar digital signage oplossingen is enorm gestegen met de snelle groei van 4K schermen met gelijkwaardige content en nieuwe technologieën.  AMD levert oplossingen die zorgen voor goede prestaties en we zijn blij samen te werken met AOPEN om deze producten te ontwikkelen met onze nieuwste AMD technologie, zoals de AMD Ryzen Embedded Processors.’’ zegt Stephen Turnbull, directeur product marketing, Datacenter en Embedded Solutions Group, AMD.

‘’Met dank aan de toewijding en de steun van AMD, kan AOPEN de nieuwste grafische technologieën tot leven brengen. Dit, in combinatie met onze klantenkennis en service, creëert de ultieme player waarmee we nu de markt op gaan’’ zegt Stan Tsui, hoofd van AOPEN’s channel & customer divisie. ‘’Met meer dan 20 jaar ervaring begrijpen wij wat de markt nodig heeft. Met onze kennis over AMD en andere technieken zijn we in staat betere players te fabriceren. Met deze technisch geëvolueerde producten is ons kanaal dan weer in staat betere oplossingen te installeren. We hebben AMD’s toewijding gezien in digital signage oplossingen en zijn dankbaar voor hun sterke visie in grafische applicaties die ervoor zorgt dat we een meer klant-georiënteerde productlijn met nieuwe technologieën, zoals de krachtige nieuwe Ryzen™ processors en Radeon graphics met Eyefinity™ kunnen produceren.’’

AOPEN’s DE6200 met AMD’s RX-421 embedded SoC, is een oplossing die het productportfolio van AOPEN aanvult met een 3-output AMD player. Met deze player komt content tot leven door middel van 4K (UHD) film in combinatie met statische informatie zoals menu’s en service informatie.

De DEV7610-X6 heeft een AMD Radeon E8860 GPU en is voorzien van 6 mini Display Ports. Met dit nieuwe computing device is het mogelijk video walls te creëren op hoog niveau. Denk aan het maken van een video wall in retail of corporate omgeving, waar deze DEV7610-X6 de ruggengraat kan zijn van een control room waar surveillance en diens beelden samen komen.

Met passie voor het technische product ontwerp en de insteek om altijd het maximale uit nieuwe ranges te halen, weet AOPEN altijd weer herkenbaar te blijven. Is het niet door de onmiskenbare blauwe powerbutton op de voorkant van het apparaat, dan wel door de duurzaamheid van deze nieuwe lijn. Met ruim 20 jaar ervaring blijft AOPEN bouwen aan ontwerpen die iets toevoegen bij de klant. Hierbij is de insteek niet alleen de klantverwachting te evenaren, maar ook steeds de lat weer hoger te leggen. Deze 6-output player is bijna klaar om de wijde wereld in te gaan, maar op dit moment worden de puntjes nog op de i gezet.

DE6200 – Laag stroomverbruik met hoogwaardige prestaties: een 3-display AMD oplossing

De DE6200 is een player met een goede prijs/kwaliteitverhouding, die weinig energie verbruikt. De player heeft 3 HDMI outputs en ondersteunt hardware decode H.264 of HEVC/H.265 voor het weergeven van de mooiste video’s. Dit alles door middel van de embedded AMD RX-421 SoC. Het voordeel ten opzichte van de traditionele 3-display oplossingen van concurrenten is dat de DE6200 4K ondersteunt. Met de HDMI 2.0 output, de hardware accelerated support voor HEVC/H.265 en H.264 decoding wordt 4K@60Hz content vloeiend weergegeven. De HDMI 1.4 poorten zijn geschikt om statische content weer te geven met een 4K@30Hz resolutie. De DE6200 deelt het herkenbare Digital Engine kenmerk, met een inhoud van 1.25L en de standaardafmetingen. Hierdoor blijft een installatie van een nieuwe oplossing of de vervanging van een oude gemakkelijk.

DE6340 – AMD Ryzen™ Embedded Processor voor digital signage

De DE6340 is AOPEN’s eerste AMD Ryzen Embedded™ processor digital signage player. Hij blinkt uit door zijn lage stroomverbruik en hoogwaardige kwaliteit voor symmetrische video walls. Aangestuurd door de AMD Ryzen Embedded V1807B processor, brengt deze Digital Engine de prestatie van de AMD ‘’Zen’’ CPU en ‘’Vega’’ GPU samen in een geïntegreerde SoC oplossing. De DE6340 heeft vier HDMI 2.0b outputs, die ieder 4K@60Hz ondersteunen voor hoogwaardige content (HEVC/H.265 &VP9 support**). Het totale energieverbruik zit ruim onder de 90W, wat een verlaging van de TCO tot gevolg heeft. Daarnaast heeft de DE6340 de AiCU (versie 1.5), die onderhoud en gebruikskosten verlaagt. De AiCU kan de Digital Engine op afstand managen en heeft een geavanceerd data systeem. Hiermee worden gegevens opgeslagen zoals onderhoud-, locatie- en projectdata. Ook worden problemen gemakkelijk weergegeven via de AiCU. De DE6340 is beschikbaar vanaf eind Q4, 2018.

DEV7610-X6 – De oplossing voor een perfecte video wall

De nieuwe DEV7610-X6 is een kwalitatief hoogwaardige player, die uitermate geschikt is voor het aansturen van multi-display video walls. De aangepaste behuizing met de aluminium voorkant is ontworpen voor een simpele installatie en commerciële omgevingen. De graphics worden ondersteund door de AMD Radeon™ E8860 GPU met 6 mini DisplayPort aansluitingen. De LGA1151 Intel® Core™ CPU ondersteunt de 1.2 DisplayPort en HDMI 1.4 poorten. De voorkant van de DEV7610-X6 heeft een line-out, een mic-in, USB Type-C, USB 3.1 Gen2 en een USB 3.0 port. Aan de achterkant heeft deze player 2 extra USB 3.0 en 2 extra USB 2.0 poorten, een RJ-45 Gbit Ethernet port en 6 mini DisplayPort aansluitingen. De DEV7610-X6 zal beschikbaar zijn rond november dit jaar.

DE6200

CPU/GPU: AMD Embedded R-Series